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'BTS' 방탄소년단 해외 글

현타맨 2018. 11. 17.
 

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나안당궁 방탄소년단 입문 해외팬

와 방탄소년단님들의 인기가 이정도였군요..

연예인 관심 없어서 몰랐는데

이번에 원폭티셔츠로 일본에 한방 맥인게

마음에 들어서 찾아봤습니다 엄청나네요..



 BTS : 그 다음 & 이제 (5 주년 기념 반사)
에 의해 ArmyMOM
5 개월 전

2013 년 6 월 12 일은 모든 군대가 하루로 알고있는 날입니다. BTS - 방탄 손연 담 - 한국에서 처음으로 데뷔 한 날입니다. 올해는 팬덤에서이 중요한 행사의 5 주년 기념일입니다. 앞으로 2 주 동안 "Festa"로 알려진 많은 활동이있을 것이며 BTS의 모든 것을 기념하고 축하 할 것입니다.

이를 위해 BTS Then & Now를 살펴보고 그들이 얼마나 멀리 왔는지를 생각해 봅시다.


BTS는 2013 년과 2018 년에 보았습니다.
반탄 손연단

BTS는 본격적인 랩과 사운드에 전념하는 힙합 그룹으로 시작되었습니다. "방탄 (Bangtan)"은 방탄을 의미하며, 소년들은 글자 그대로 개인적으로나 전문적으로 직면 한 부정적 압력과 압력을 그대로 털어 내기 위해 힘든 이미지가 필요하다고 느꼈습니다. 이제 BTS는 Beyond the Scene이 개인적으로나 음악적 으로든 성숙한 자신감을 반영한다는 것을 의미합니다. 몇 년이 지났을 때, 그들은 거칠고 딱딱한 가장자리를 흘렸고, 이미지를보다 사실적으로 표현하는 것이 더 편합니다.

BTS 멤버 다음 & 지금

2013 년과 2018 년 사이에 회원들의 물리적 변화가 분명합니다. 2013 년에는 막내의 경우 정욱이 15 세, 가장 나이가 많은 사람이 21 세가되었습니다. 많은 군대가 처음부터 그들과 함께 있었고 그들이 성장하는 것을 지켜 보았습니다. 개인 회원들은 더 자유롭게 자신의 스타일을 공유하고, 어두운, 글램 / 엉덩이, 엉덩이, 가혹한 데뷔 복장은 오래 전에 사라졌습니다. 그들은 ARMY이 원하는 것을 충분히 알고 있으므로, 스타일리스트와 사진 사는 팬 서비스에 분명히 굴복합니다. 우리는 아름다운 사진과 미학을 결코 원하지 않습니다.


랩 괴물 - RM



스가

J 희망

지민

V

정국
앨범 : 2 멋진 4 Skool vs. Love Yourself : 눈물

거의 5 년 동안 발매 된이 두 앨범은 더 달라질 수 없습니다.

그런 다음 : 2 Cool 4 Skool (2013 년 6 월 12 일에 발표 됨)은 "싱글"앨범으로 간주됩니다. 리드 트랙은 No More Dream과 We Are Bulletproof Pt입니다. 2. 총 앨범에는 Outro : Circle Room Cypher  및 Skit : Circle Room Talk 와  같은 7 개의 트랙이 포함되어 있으며 멤버의 장난기있는 오디오보기입니다. 이 미니 앨범은 하드 비트, 공격적인 힙합, 감미롭고 느린 템포 곡인 Like를 선보입니다. 실제 CD의 숨겨진 트랙 2 개를 추가하면 23 분 30 초 만에 앨범이 재생됩니다. 판매가 현명하고, 앨범 판매량은 약 10 만장입니다.

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2 차가운 4 Skool & Love Yourself : 눈물
지금 : 대조적으로 Love Yourself : Tear (2018 년 5 월 18 일 발매)는 처음부터 끝까지 완전히 구성된 개념 앨범입니다. 작년에 발매 된 "Her"앨범으로 시작된 Love Yourself 테마를 계속합니다. RM은 11 개의 트랙 각각에 글쓰기에 기여했습니다. 그들은 세계 곳곳의 업계 및 업계 최고의 공동 작업자들로부터 제작자와 작가들을 입회 시켰습니다. 그 노래들은 신혼과 순수 팝, 라틴 팝, 그리고 ARMY가 사랑하게 된 랩 / 보컬 믹스까지 다양합니다. 리뷰는 44 분짜리 앨범의 범위와 다양성에 긍정적 인 평가를 내 렸습니다. 이 글을 쓰는 시점에서 앨범과 개별 트랙은 BTS의 자체 판매 기록 및 차트 성과를 위반하고 있습니다. 역사는 아직도 쓰여지고 있지만, BTS와 K-Pop은 전례없는 높은 목표를 달성했다는 데 의견이 일치합니다. Soompi는 주식 사전 판매를보고했다.앨범 출시 이전 140 만 부 .

 

데뷔 스테이지 2013 대 컴백 스테이지 2018

그렇다면 2013 년에 데뷔 할 때 느끼는 신경과 압박감에 대해 생각해보기가 어렵습니다. 그들은 자금이 부족한 새로운 알 수없는 독립 엔터테인먼트 회사와 계약을 맺었습니다. 그들 중 대부분은 2 ~ 3 년간 연수생으로 데뷔하기를 원했고 희망을 갖고있었습니다. 그들은 승격시킬 작은 싱글 앨범과 작은 팬베이스만을 가지고있었습니다. 그들은 2013 년 6 월 13 일 작은 스튜디오 관객 앞에서 멜론 쇼케이스에서 2 곡을 연주했습니다 . 이 비디오 에 대한 경험은 잘 설명되어 있습니다.



지금 : 2018 년에 압력과 신경이 다릅니다. BigHit Entertainment는 한국 최대의 엔터테인먼트 회사로 알려져 있습니다. BTS는 세계적인 성공과 인정을 받았습니다. 스가 (Suga)는 세계적인 뮤지션의 영향력있는 사람들이되고 싶다고 말했습니다. 최신 싱글 인 Fake Love의 전 세계 초연은 라스베가스 의 2018 Billboard Music Awards 에 열광적 인 음악 산업계 관중들과 성탄절로 가득 찬 관객 앞에서 라이브로 상영되었습니다 . 세계 각지의 군대가 성능에 악영향을 미쳤습니다.

더 이상 꿈 대 가짜 사랑

 
리드 싱글의 뮤직 비디오의 원시 통계는 Then & Now의 뚜렷한 차이를 보여줍니다.

그런 다음 : 리드 싱글 2013 - 뮤직 비디오, 5 세 : 조회수 3600 만 회



Now : 리드 싱글 2018 - 뮤직 비디오, 3 주, 1 억 1 천만 회의 조회수



지저귀다

BTS가 Billboard Music Awards에서 2 년 연속 사회 예술 상을 수상한 것은 우연이 아닙니다. 트위터는 사이버 스페이스의 영향력에 대한 좋은 척도입니다. 다크 앤 와일드 (2014 년 후반) 시대부터 419,000 명의 추종자가있었습니다. 2018 년 5 월 기준 1 천 5 백만 명의 추종자가 있습니다. BTS와 BigHit Entertainment (11 백만명의 추종자)가 한국에서 1 천만 명 이상의 트위터 추종자를 보유한 유일한 단체라고합니다.


Twitter 통계 (2014 년 대 2018 년)
육군

그렇다면 : ARMY는이 사진들을보고 숨 막힐 것입니다. 공원에서 공연 한 그룹과 팬 표지가 주차장에서 열리는 시간이있었습니다. 우리는 쇼핑몰에서 공연하는 비디오를 보았고 k-pop 쇼에서 하단 결제 를 받았습니다. 모든 조사에 대해 보안 또는 걱정할 필요가 없었습니다. 그 소년들은 수행 할 수 있는 기회 를 갖게 되어 기뻤습니다 .


2013 년 대 2017 년
지금 : 2017 년 12 월의 Wings 투어 피날레에서 BTS는 서울의 Gomeheok Sky Dome에서 밤 2시에 밤새도록 공연을했습니다. 올해 8 월에는 잠실 올림픽 경기장 에서 매일 밤 약 7 만 명의 수용력을 가진 2 박을 공연 할 예정  이다. 그들은 전 세계에서 인정을 받았으며 2018 년 가을에 열리는 Love Yourself의 초기 투어 날짜를 쉽게 매진했습니다.

 

방탄이 얼마나 멀리 왔는지 당신은 어떻게 생각하니? 지난 5 년간 가장 좋아하는 순간은 무엇입니까?

아주 행복한 축제가있어, 군대!

BTS: Then & Now (A Five-Year Anniversary Reflection)
by  ArmyMOM
5 months ago

June 12, 2013 is a day all ARMY know as THE day. It is the day that BTS – Bangtan Sonyeondan – debuted in Korea for the very first time.  This year marks the five-year anniversary of this important event in the fandom.  There will be many activities taking place in the coming two weeks – known as “Festa” – celebrating and commemorating everything BTS.

In preparation for this, let’s look at BTS Then & Now –  and reflect on how far they have come.


BTS as they looked in 2013 and in 2018
Bangtan Sonyeondan

BTS started as a hip hop group, dedicated to authentic rap and sounds.  “Bangtan” means bulletproof, and the boys felt they needed a tough image to literally deflect the negativity and pressures they faced personally and professionally. Now, BTS also means Beyond the Scene to reflect a maturing confidence both individually and musically.  As the years have passed, they have shed the tough, hard edges, and are more comfortable presenting images more truly reflective of themselves.

BTS Members Then & Now

The physical transformation of the members between 2013 and 2018 is obvious.  In 2013, the age range was 15 for the youngest, Jungkook, to 21 for the oldest, Jin. Many ARMY have been with them from the beginning and have watched them grow. Individual members share their personal style more freely, and the dark, glam/hip hip, severe clothes of debut are long gone.  They are fully aware of what ARMY wants, so their stylists and photographers clearly give in to fan service – we are never wanting for beautiful photos and aesthetics.


Rap Monster – RM

Jin

Suga

J-Hope

Jimin

V

Jungkook
Albums: 2 Cool 4 Skool vs. Love Yourself: Tear

Issued nearly five years apart, these two albums couldn’t be more different.

Then: 2 Cool 4 Skool (released June 12, 2013) is considered a “singles” album.  The lead tracks are No More Dream and We Are Bulletproof Pt. 2.  In total, the album contains seven tracks, including Outro: Circle Room Cypher and Skit: Circle Room Talk which are playful audio views of the members. This mini album introduces the group with hard beats, aggressive hip hop and a sweet, slow tempo song, called Like. With the two additional hidden tracks on the physical CD, the album clocks in at 23 1/2 minutes. Sales wise, the album sold around 100,000 copies.

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2 Cool 4 Skool & Love Yourself: Tear
Now: In contrast, Love Yourself: Tear (released May 18, 2018) is a fully formed conceptual album from start to finish. It continues the Love Yourself theme started with the “Her” album issued last year. RM contributed to writing on each of the 11 tracks. They have enlisted producers and writers from all corners of the world and from top industry collaborators. The songs range from neo-soul and pure pop, to Latin pop and the rap/vocal mix that ARMY have come to love. Reviews have been positive for the range and diversity of the 44 minute album. As of this writing, the album and individual tracks are breaking BTS’ own records for sales, and chart achievements. History is still being written, but the consensus is that BTS and K-Pop have achieved unprecedented heights.  Soompi reported stock pre-sales of 1.4 million copies prior to the album’s release.

 

Debut Stage 2013 vs. Comeback Stage 2018

Then: It is hard to not think of the nerves and pressure the boys felt as they debuted in 2013.  They were signed to a new, unknown, independent entertainment company that was low on funds. Most of them had been trainees for 2-3 years, scrapping by and hoping for debut. They only had a small singles album to promote and a small fan base. They performed two songs on the Melon Showcase in front of a small studio audience on June 13, 2013.  The experience is well documented in this video.



Now: In 2018, the pressure and nerves are different.  BigHit Entertainment is said to be the largest entertainment company in Korea.  BTS has achieved global success and recognition.  Suga has stated they wish to be global musical influencers. The worldwide premiere of the latest single, Fake Love, was showcased live on the 2018 Billboard Music Awards in Las Vegas in front of an enthusiastic music industry crowd and an audience filled with chanting ARMY. The performance shook ARMYs around the world.

No More Dream vs. Fake Love


 
The raw stats of the music videos of the lead singles demonstrate the stark difference between Then & Now.

Then: Lead single 2013 – Music video, five years old:  36 million views



Now: Lead single 2018 – Music video, three weeks old, 121 MILLION views



Twitter

It’s no coincidence that BTS has earned Social Artist of the Year at the Billboard Music Awards for two years in a row.  Twitter is a good measure of their cyberspace influence.  From the Dark & Wild era (late 2014), they had 419,000 followers.  As of May 2018, they have 15 million followers. It is said that BTS and BigHit Entertainment (11 million followers) are the only entities in Korea to have over 10 million Twitter followers.


Twitter Stats (2014 vs. 2018)
ARMY

Then: ARMY gets choked up looking at these photos.  There was a time when the group performed in parks and fan signs took place in parking lots. We have seen video of them performing at shopping malls, and get bottom billing at k-pop shows. There was no need for security or worrying about all the scrutiny.  The boys were just happy to haven the opportunity to perform.


2013 vs. 2017
Now: For the finale of the Wings tour in December 2017, BTS performed two sold-out nights at the Gocheok Sky Dome in Seoul.  This August, they will perform two nights at the Jamsil Olympic Stadium with a capacity around 70,000 for each night. They are recognized around the world, and have easily sold out the initial tour dates for Love Yourself for the Fall of 2018.

 

What do you think of how far Bangtan has come?  What are you favorite moments of the last five years?

Have a very Happy Festa, ARMY!

 

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